En butik som gör succé

21 augusti 2020 jonas olsson

Hur genomtänkt är din butik? Har du testat att iklä dig rollen som kund? Att rensa dina tankar. Att se allt som om du klev in i butiken för första gången. Blunda, rensa ditt sinne och gå in i din egen butik. Vad är det första du ser? Vad är det som får dig att välja denna butik? Varför går du in till att börja med? Är det inbjudande?

Är det enkelt att hitta? Genom att sätta dig in i kundens upplevelse kan du skapa en mer naturlig, tilltalande och därmed också säljande miljö. Hur är det skyltat i din butik, hur hittar man det man söker?

 

Service är A och O

Att du själv och personalen finns på plats och erbjuder fantastisk service är något som kunderna räknar med. Samtidigt finns det kunder som inte vill ha hjälp, som inte vill fråga.

För dessa kunder är det extremt viktigt att det är tydligt skyltat i butiken. Här är det optimalt att använda sig av Inhomhus frigolitskyltar som kan placeras var du vill i lokalen. De är inte tunga utan kan enkelt monteras på vägg. Placeras ovanpå en hylla eller till och med hängas från taket.

 

Låt kreativiteten flöda

Har du inte använt dig av frigolitskyltar förr och är ny till detta fantastiska marknadsföringsverktyg så låt tankarna släppa loss. Go bananas! Vad kan du göra med skyltar som du kan skära ut i önskad text eller form precis som du vill? Du kan ha dem vita, råa, du kan färga dem, du kan klä dem med akryl eller plexiglas.

Du kan göra skyltar för din fasad så väl som frigolitskyltar att placera i hela butiken inomhus. Visualisera återigen hur du är kunden som går in i din butik. Var vill du placera skyltar? Vad ska det stå på dem? Hur ser de ut?

Fler nyheter